Trekning Oppdal Matchplay 2023

Det ble foretatt trekning for Oppdal Matchplay 2023 etter forrige onsdagsturnering. Her er oppsettet for gruppespillet. Vi anbefaler dere å komme raskt i gang med matchene så dere rekker å bli ferdige innen fristen.

Generelle regler:

·      Turneringsavgift på kr 200,- skal skje før første match. NB! Merk betaling med «matchplay»

·      Hvis en kamp må avgjøres med walkover, tildeles seieren til spilleren som er til stede eller som har gitt minimum 3 foreslåtte datoer uten å lykkes med planlegging. Scoren settes til 3&2. Ved uenighet, kontakt turnerings-leder Kjell-Arne Hårstad.

·      Hcp-differanse: Differansen mellom spillernes tildelte slag bestemmer antall ekstra slag den spilleren med det høyeste hcp får.
Hvis en spiller har 20 tildelte slag og motstanderen har 15, vil spilleren med 20 få 5 ekstra slag.

·      Tildeling av ekstra slag: Ekstra slag tildeles på de vanskeligste hullene. Hvis en spiller får 5 ekstra slag, vil de tildeles basert på banens handicapjustering (angitt på scorekortet), dvs hullene med hcp index 1-5. Spilleren får da et ekstra slag på disse hullene.

·      For 9 hulls matchplay regner man først ut de tildelte slagene hver spiller har på 9 hull, så regner man ut differansen og tildeler slag på de lavest rangerte hullene.

Gruppespill:

·      Alle matcher i gruppespillet skal være ferdigspilt innen 9. august.

·      Minimum 9 hulls matchplay.

·      Seier = 3 poeng, Uavgjort = 1 poeng

·      Tabell fylles ut med én strek pr poeng etter endt kamp.
Resultat skrives under, etter formatet: 3&2 (3 opp med 2 hull igjen å spille) eller «AS» («all-square»/uavgjort)

·      Dersom kampene ikke er spilt innen fristen, settes resultatet til uavgjort.

·      Videre til cup-spill: Alle gruppevinnere, gruppetoer i gruppe 1 og de to beste gruppetoerne fra Gruppe 2-5.

·      Ved lik poengsum avgjøres gruppeplassering i følgende rekkefølge: 1.Innbyrdes oppgjør 2. Beste sammenlagte score 3. Lavest hcp.

Sluttspill:

·      Sluttspill-oppsett klargjøres den 10. august.

·      Kvartfinaler og semifinaler skal være ferdigspilt innen siste august.

·      Finale skal være ferdigspilt innen sesongslutt.

·      Kvartfinale: Minimum 9 hulls matchplay

·      Semifinale og Finale: 18 hulls matchplay.

·      Ved uavgjort resultat etter 18 hull avgjøres matchen ved «play-off», start fra hull 1 og fortsett til en spiller vinner et hull.